Hvad skal jeg bruge

Hvad kræver det af udstyr at spille hockey?

Som nybegynder uanset alder kræver det stort set kun, at spilleren kommer iklædt sportstøj og medbringer inde eller udendørs sko.

Vi forventer på ingen måde, at folk indkøber udstyr på forhånd eller som det første, når der startes til hockey!

Vi udlåner stok til I evt. selv vil investere i en.

I Dansk Hockey Union er der en regel om, at alle under 18 år spiller med tandbeskytter og benskinner. Ved indmeldelse giver klubben den første tandbeskytter.
Som klub anbefaler vi, at alle spiller med det også selvom man er over 18 år.

Når spilleren finder ud af at sporten er noget, så ser vi ofte, at de gerne selv vil have deres egen stok.
Som i alle mulig andre sportsgrene er der også forskelligt andet udstyr der kan tilkøbes, dette stiller vi på ingen måde krav til, men nævner et par eksempler her:

Udover stokken er der hockeytasker i forskellige modeller, hvor stokken kan blive opbevaret i.
Der er inde og udendørs handsker primært til venstre hånd (beskyttelse).
Udendørs er der kunstgræs sko (ikke til fodbold).
Forskellige slags tandbeskyttere.
Nederdele til piger.
Skinner der er fremstillet specielt til hockey.
Osv. ….

Fælles for alle ovennævnte ting er, at de skal bestilles i udlandet.
Klubben ligger inde med tandbeskyttere de sælger af og er meget gerne behjælpelige med at vejlede og ind i mellem indkøbe diverse.
Skal vi nævne noget vi finder vigtigst at investere i udover tandbeskytter, skinner, stok, så vil det være indendørshandske og udendørs kunstgræs sko.
Ingen spørgsmål er dumme, vi er her for at hjælpe.

Se vores aktivitets kalender her