Skolestævne

Kalundborg Hockey Klub har hvert år siden 1983 arrangeret et stort skolestævne. Den årlige dato aftales i fællesskab med skolerne, så det også passer ind i skoleåret. Det plejer at være i maj eller juni, og gennem en årrække er det bare vokset og vokset i størrelse. I 2014 havde vi således 92 tilmeldte hold fra 10 skoler og i 2019 havde vi 96 tilmeldte hold fra 13 forskellige skoler. Vi har prøvet at runde 100 hold, det er dejligt, men vi har umiddelbart ikke ønske om, at blive større, da det naturligvis kræver en masse frivillige hjælpere, og hvert år skal vi bruge over 30 mand til at være dommere, dommerbord og diverse opgaver., og som skal have fri fra skole, arbejde osv.

Vi ville aldrig kunne drifte så stort et stævne uden vores fantastiske frivillige, som er alt fra spillere, gamle spillere, medlemmer hos os og Støtteforeningen, forældre og andre med en eller anden form for relation til klubben.

Eftersom skolestævnet altid har været rigtigt populært blandt kommunens skoler, tolker vi det naturligvis som at vi har og tilbyder et godt produkt, og efterhånden har vi også opnået en masse erfaring i at arrangere det, så det hele glider bare på skinner, for de over 700-900 børn, og hvem der ellers er tilstede af lærere, forældre osv.

Håbet er naturligvis, at vi gennem dette stævne kan få nye medlemmer. Men uanset hvad, så er skolestævnet skyld i at langt størstedelen af Kalundborgs befolkning ved hvad hockey er for en sport.